Op 14 maart bezocht een groep Japanse wetenschappers en architecten Woldwijk. Ze doen onderzoek naar leefbaarheid op het platteland, gecombineerd met energie/duurzaamheid. Ze waren onder de indruk van zowel het bouwen van Mas con Menos als van de manier van samen leven op Woldwijk.
Vanmorgen hadden we vertegenwoordigers van de gemeenteraad te gast. Daarnaast waren er leden van het gebiedsteam Ten Boer en dorpswethouder Inge Jongman. We kregen de kans Woldwijk te laten zien, de bewoners, de tiny houses, en de boerderij en we bespraken heden, verleden en de mogelijke toekomst van Woldwijk. We kijken terug op een nuttig en gezellig bezoek.
Voor mensen “van buiten” was het lastig Woldwijk te bereiken vrijdagmiddag, maar de bewoners van Woldwijk zelf vierden met enkele dorpsgenoten het nieuwe jaar. Onder het genot van hapjes en drankjes werd geproost op het nieuwe jaar, op de verlengde vergunning en op de winnares van het kunststipendium, die helaas zelf door de sneeuw en gladheid ook niet aanwezig kon zijn. Na de gebruikelijke toespraak van de voorzitter was er soep en brood en muziek van DJ Sticky Fingers. (foto’s Conny Timmerman)
We maken een bijzonder ‘joelvuur’ in een groot draairad naar Scandinavische traditie. Tijdens dit feest vieren we dat de dagen weer langer en lichter gaan worden, want in dit weekend valt de kortste dag van het jaar.
Wanneer: zaterdagmiddag 20 december, 16:00 – 18:00 uur Voor wie: groep 7 t/m VO-klas 2. Vanaf 17:00 voor iedereen Waar: grote schuur Coƶperatie Woldwijk Ten Boer Kosten: gratis Opgeven: verplicht, via www.klndr.onlineĀ Organisatie: Woldwijk, vrijwilligers & WIJ Kinder- & Jongerenwerk Contact: Jongerenwerker Kimberley, k.klein@wij.groningen.nl, 06 1509 1458
Zit je op de basisschool en vind je het leuk om een eigen kerststukje te maken? Kom dan op vrijdag 19 december om 15 uur naar Woldwijk (Wereldhuiskamer). Meld je dan aan via onderstaande link! Wij regelen het materiaal, warme chocolademelk en wat lekkers. Het enige wat je zelf mee moet nemen is een plateautje, bordje, schaaltje of dienblad waar je het stukje op kan maken. Voor de ouders: mocht je kind in de onderbouw zitten dan zouden we het fijn vinden als je erbij blijft en samen het kerststukje maakt. https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScw3GIBJUFRcfA6G8xXumRUYozGG1Pd5esfli-jYWiNSuaLuQ/viewform?usp=sf_link
Je kunt weer komen eten op Woldwijk! Op vrijdag 7 november organiseert Ons Eten met Woldwijk een boerenkoolstamppotmaaltijd. Vanaf 18 uur ben je welkom in de huiskamer van Landjegoed – Tiny House woon en werkproject